2016. május 2., hétfő

Csokis diókrémes torta


Múlt héten szülinapoztunk, és a választásom erre a csokis diókrémes tortára esett, amit Troll a konyhámban blogján találtam, és már a képen is csodaszépnek és isteni finomnak tűnt. így hát el is készült nálunk is! :)

Az eredeti receptet itt találjátok, én egy kisebb méretű tortát sütöttem, ennek a hozzávalóit találjátok most meg itt, ha a nagyobb tortára szavaztok, akkor kövessétek az eredeti receptet! :)

Hozzávalók a tortalapokhoz:

-4 db tojásfehérje
-4 dkg eritrit
-7,5 dkg darált dió
-3 ek tápióka keményítő
-csipet só

Hozzávalók a krémhez:

-4 db tojássárgája
-5 dkg eritrit
-2,5 dl kókusztej
-3 dkg cassava dara
-2,5 dkg kókuszolaj
-7.5 dkg darált dió

+ a torta tetejére 5 dkg olvasztott étcsoki
+ a tortaoldalára 5 dkg darált dió

Elkészítés:

Érdemes a krémmel kezdenünk, hogy ki tudjon hűlni még a torta megtöltése előtt.
Ehhez egy vastagfalú lábosba rakjuk a dió és a kókuszolaj kivételével a többi hozzávalót, és habverővel jól keverjük össze, majd óvatosan alacsony lángon főzzük addig amíg besűrűsödik. Ekkor keverjük hozzá a diót és a kókuszolajat majd rakjuk félre hűlni.

A piskótához verjük fel fényes habbá a tojásfehérjéket az édesítővel és egy csepp citromlével, majd óvatosan forgassuk bele a diót és a tápióka keményítőt. ( Össze is keverhetjük őket mielőtt hozzáadnánk a tojásfehérjéhez, így még kevésbé fogjuk összetörni a habot.)

Az eredeti receptben is külön lettek megsütve a lapok, így én is 3-szor rárajzoltam a kisebb tortaformát a sütőpapírra és ezekre oszlattam szét egyenletesen a tésztát. 170 fokos sütőben kb 15 perc alatt készre sült.

Hűtsük ki a lapokat, majd töltsük meg egyenletesen a krémmel, úgy hogy az oldalára és a torta tetejére is maradjon.

A torta tetejét még olvasztott csokoládéval borítottam, az oldalára darált dió került.

Szerintem ez egy nagyon finom és könnyen elkészíthető torta, amihez semmi különlegesebb hozzávaló sem kell, próbáljátok ki! :)

* a torta tetején lévő habcsók, bár glutén és laktózmentes, nem cukormentes, mivel egy habcsókimádónak készült.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése