2018. január 22., hétfő

Gyömbéres sárgarépa főzelék

Télen nagyon szeretjük a meleg főzelékeket, így mindenképpen akartam a hétre főzni valamilyet, és miután a heti menü tervezgetése közben rátaláltam Főzelékes Feri receptjére egyből tudtam, hogy most nem leves fog készülni a répából. :)
 Még sosem csináltam sárgarépa főzeléket és mivel volt itthon egy csomó sárgarépa nekiláttam. Bár mondanom sem kell, hogy mióta Marci megszületett nem egyszerű ebédet főzni, de 3-4 részletben azért mindig elkészül előbb utóbb. :)

Hozzávalók:

-60 dkg sárgarépa
-1 nagy fej vöröshagyma
-1 dl kókusztej
-1-2 cm reszelt gyömbér
-só, bors
-1 kk. őrölt kömény
-2,5 dl alaplé/víz
-2 gerezd fokhagyma
-2 ek tápióka keményítő

Elkészítés:

Egy kevés olívaolajon pároljuk meg az apróra vágott hagymát és fokhagymát, majd reszeljük rá a gyömbért és adjuk hozzá az őrölt köményt is.

Ezután dobjuk hozzá a felkockázott sárgarépát és 4-5 percig pirítsuk, majd öntsük fel az alaplével és főzzük puhára 15-20 perc alatt.

A kókusztejet keverjük ki a tápióka keményítővel és forraljuk össze a főzelékkel. Ezután már csak annyi dolgunk van, hogy egy botmixerrel egyet-kettőt pürésítünk a főzeléken, így szép színe és még krémesebb állaga lesz.

Próbáljátok ki, nekünk bejött! :)



1 megjegyzés:

  1. Kedves Annipanni!

    Az egyik kedvenc zöldségem a sárgarépa :-) nagyon megörültem amikor ráakadtam erre a "kicsit" másképpen elkészített főzelékre.
    Pici változtatás volt nálam én rizskrémmel és szárított gyömbérrel készítettem el de ez szerintem az ízélményen mit sem változtatott.
    Annyira ízlett,hogy még egy tányérral kellett ennem belőle sőt a Párom is azt mondta "ez nagyon finom" és Ő kifejezetten sárgarépa ellenes :-/
    Nagyon szépen köszönöm a receptet,ezentúl csak így készítem el! :-)

    VálaszTörlés